لامپ کم مصرف شمعی لوستر باعث دعوای مادر شوهری با عروسش شد

همیشه لامپ کم مصرف شمعی لوستر خانه های شما را زیبا تر و پر نور تر می کند.

ادیسون از سوان شکایت کرد، زیرا آنها متقابلاً یکدیگر را به نقض حق ثبت اختراع متهم کردند.

ادیسون در این مبارزه شکست خورد و منجر به ادغام شرکت ادیسون الکتریک و شرکت سوان الکتریک در سال 1883 شد. آنها با هم به شرکت ادیسون و سوان یونایتد الکتریک لایت، با مسئولیت محدود تبدیل شدند.

چند سال بعد، ادیسون سوان را از شرکت آنها، معروف به ادیسون، خرید. طراحی لامپ ادیسون شروع به کار کرد و در نهایت او آن را طوری تطبیق داد که برای استفاده روزانه کاربردی باشد.

به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت و تا سال 1911 که ویلیام دی کولیج رشته های کربن را به تنگستن تغییر داد، دوباره تغییر نکرد و در نتیجه لامپ ماندگارتر و روشن تری به وجود آمد.

بنابراین، آیا ادیسون تنها مخترع لامپ هایی بود که به او اعتبار داده شده بود؟ قطعا نه. اما او نقش بسیار مهمی در توسعه عملی و تجاری لامپ رشته ای ایفا کرد.

لامپ

متعاقباً، لامپ های مبتنی بر پیچ اکنون به عنوان لامپ های ادیسون شناخته می شوند و گاهی اوقات روی بسته بندی لامپ با علامت “E” و یک عدد برای نشان دادن اندازه مشخص می شوند. به عنوان مثال، E12 نشان دهنده یک لامپ است.

در حالی که اختراع لامپ ممکن است یکی از ارزشمندترین اختراعات تاریخ ما در نظر گرفته شود، جدول زمانی طراحی آن در سال 1911 به پایان نرسید. هنوز فضای باورنکردنی برای بهبود و انطباق وجود داشت.

در واقع، انواع ابتکاری جدید لامپ ها تا به امروز به ظهور خود ادامه می دهند. در اینجا به محبوب ترین انواع لامپ و نحوه استفاده از آنها نگاهی می اندازیم.

لامپ های رشته ای سنتی هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، اما به دلیل عدم کارایی آنها بحث برانگیز هستند.

این لامپ ها حدود 90 درصد انرژی را که به عنوان گرما مصرف می کنند، هدر می دهند. این بدان معناست که آنها تنها 10 درصد از آن توان الکتریکی را به نور مرئی تبدیل می کنند.

این انرژی هدر رفته منجر به انتشار غیرضروری گازهای گلخانه ای می شود که بر محیط زیست تأثیر منفی می گذارد.

لامپ‌های جدیدتر و محبوب‌تر حدود 25 تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای سنتی مصرف می‌کنند.

اگر هر خانوار آمریکایی فقط یکی از لامپ‌های رشته‌ای خود را با لامپ لامپ فلورسنت فشرده (CFL) با برچسب ENERGY STAR جایگزین کند.