لامپ ویدئو پروژکتور که اشعه آن سرطان را درمان می کند

یک لامپ ویدئو پروژکتور (یا تلویزیون پروژکتور) از یک لامپ سنگین تشکیل شده است که در یک محفظه نصب پلاستیکی قرار می گیرد.

این محفظه دستکاری لامپ را برای مثال در فرآیند تعویض آن ساده می کند.

عملکردهای دیگر آن اطمینان از تثبیت پایدار لامپ در پروژکتور، اتصال لامپ به منبع تغذیه، فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش ذاتی نور ناشی از لامپ، محافظت از پروژکتور در برابر انفجار احتمالی لامپ (ماژول) است.

اپتیک پروژکتور را از قطعات شیشه ای محافظت می کند) و بسیاری دیگر.

اساساً ماژول لامپ از پلاستیک مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است، اما برخی از مدل ها از قطعات فلزی نیز استفاده می کنند. یک لنز شیشه ای در جلوی ماژول برای فیلتر کردن اشعه UV و تمرکز شار نور وجود دارد.

لامپ

ماژول حاوی کابل های برق است که لامپ و یک کانکتور مخصوص را به هم متصل می کند، که به نوبه خود، هنگامی که ماژول لامپ در پروژکتور قرار می گیرد، به بالاست لامپ مداری که برق را تامین می کند متصل می شود. بالاست لامپ بخشی از ماژول لامپ نیست.

این ماژول همچنین دارای پیچ هایی برای تثبیت ماژول در پروژکتور است و برخی از مدل ها مجهز به تراشه ای هستند که زمان کارکرد لامپ را محاسبه می کند که به طور غیرمستقیم از فروش ماژول های اصلی پشتیبانی می کند و ساخت ماژول های غیر اصلی را دشوار می کند.

مهمترین قسمت لامپ به اصطلاح “مشعل” است که یک لوله شیشه ای است که با مخلوطی از گازهای مخلوط با جیوه پر شده است.

بیشتر در آن دو الکترود تنگستن وجود دارد که بین آنها پس از احتراق لامپ، قوس الکتریکی رخ می دهد.

واکنش با مخلوطی از گازها باعث تولید نوری می شود که به طور نسبتاً مساوی در همه طرف توزیع می شود.

برای انجام این کار، یک بازتابنده (بازتابنده) در نزدیکی مشعل قرار دارد – یک استوانه شیشه ای به شکل سهمی یا بیضوی با پوشش آینه ای در داخل.

این بازتابنده پرتوهای نوری منحرف شده را منعکس می کند و آنها را به سمت قسمت نوری پروژکتور هدایت می کند تا از کاهش روشنایی جلوگیری کند.